Handböcker
Telia har samlat lite handböcker här: http://telia.se/handbok
Under rubriken “Bredband, Telefoni och Digital-TV” finns den installationsanvisning som vi delade ut tillsammans med router och TV-box. Observera att denna handbok även beskriver installation av bredband via telejacket (ADSL), så man får titta efter ”bredband via Fiber” för att lättare förstå den.
I övrigt finns där en del information om Telia digital-TV.
Telia kundtjänst
Telias kundtjänst vänder man sig till vid allt från driftsättning, assistans, felanmälan, abonnemangsfrågor och beställning av prylar.
Numret till Telia Kundtjänst är 90 200. Även felanmälan och driftsättning ska kunna gå den vägen, men det har visat sig i en del fall att 020-755766 varit bättre på att ge support. Kan vara en tillfällighet, men bra att veta. Vi rekommenderar 020-numret vid igångsättning!
Om du vid kontakt med Telia får frågan om numret på avtalet mellan
Uddared Fiber och Telia så är det 906982.
Mina Sidor
På Telias Mina Sidor (http://telia.se/minasidor) kan man göra det mesta som går att göra genom att ringa till Kundtjänst, men enligt uppgift inte riktigt allt. För att få tillgång till Mina Sidor använder man antingen sin e-legitimation eller kan man få sina inloggningsuppgifter skickade per post.
Telias butik i Allum, Partille
Ett annat sätt att få hjälp är att bege sig till Teliabutiken i Partille (Allum). Där kan man t.ex. köpa utrustning för trådlös TV och även få hjälp med abonnemangsfrågor. Dock måste våra abonnemang vara aktiverade för att de ska kunna hjälpa till med det.
Telia Support (på webben)
Telia Privat Support http://www.telia.se/privat/support
Användarguider http://www.telia.se/privat/support/guider
Telia Forum
Vill man diskutera eller hitta svar på speciella frågor så kan man ge sig ut på Telias Forum: https://forum.tewss.telia.se/
Observera att det är andra forummedlemmar som svarar på frågorna här och bara i undantagsfall Telia.