Aktivering av fibertjänster

När fibern är indragen i huset och mediaomvandlaren satt på plats
och den gula online-lampan lyser är det dags att kontakta Telias kundtjänst,
020-755766 där man väljer det första alternativet (knappval 1),
för att aktivera tjänsterna och flytta över ev befintliga Telia-abonnemang
(telefon, ADSL, tv) till fibern.

Observera att om du har skaffat en inspelningsbar tv-box
måste du speciellt begära att inspelningsfunktionen ska aktiveras!

Det har tyvärr visat sig att hanteringen av detta hos Telia har varit väldigt
beroende på vem man har råkat få kontakt med på Kundtjänst.
För att du ska få ditt ärende hanterat på rätt sätt ska du,
när du pratar med Kundtjänst, uppge följande tre saker:

1. Tala om att du bor i Uddared, Floda och tillhör Uddareds Fiberförening
2. Uppge koden “KO76749”
3. Tala om din bostadsadress (gata och nummer)

Med dessa uppgifter ska Telias handläggare kunna aktivera dina tjänster
på rätt sätt och utan några längre handläggningstider.